Praktik

Jag sitter på bussen just nu, eftersom vi börjar kl 8 måste jag vakna kl 6 (2h innan) och ta bussen som går kl 7... Blä.

Hursomhelst, idag ska vi ha praktik i våran egna lilla djurpark som har regnskog, reptilrum, fiskar, flera olika fåglar/papegojor, sköldpaddor, lada utomhus, marsvin, kaniner, grisar, får, en iller, chichillor, degus.. OSV!!
(men vi får inte glömma de flera hundra dödskalle kackerlackorna som hjälper regnskogen växa.. och även finns i resten av Djurhuset.. Dö äckel kackerlackor!)

Det jag tänkte säga om praktik är att när man praktiserar utanför skolan då får man göra allt slavarbete, det dom inte orkar med får vi praktikanter göra..
Jag tycker att det är så otroligt fult, för att de utnyttjar bara oss, så dom kan få vila och vi kan gå hem med en rygg som gör ont.
Jag kan lova att det är fler som håller med mig.

Så om någon som tar emot praktikanter läser, då har jag det här att säga till er:

Vi som praktiserar hos er gör det oftast för att vi tycker det jobbet är kul, vi vill och kanske även ser en framtid hos er!
(förutom de som inte orkat fixa någon praktik.. Dom tar det verkligen inte på allvar så dom gills inte i mitt inlägg, dom får ta det dom får, your own fault.)
Men se till att vi som praktiserar hos er iallafall har kul med det vi gör för att det som händer hos er kommer att påverka vad vi vill jobba med.. Vi kommer ju att få se konsekvenser sen men tills dess har vi ju viljan och motivationen som ser till att vi ser det positiva mer än det negativa.

Jag har t ex börjat hata att praktisera på Hunddagis, första gången jag praktiserade var på barkys och helt ärligt var det dom som fick mig att vilja jobba med hundar och där hade jag otroligt KUL!! :)
Men när jag praktiserade på andra Hunddagis, t ex för ett år sen exakt, då var det januari och massor av snö, då satt personalen inne och vi praktikanter fick gå ut med de flesta hundarna och vi fick städa varje jävla dag.
Det är dom nya hunddagisen som har fått mig att gå helt ifrån det där, jag vill säga "aldrig mer hunddagis" men jag måste praktisera på ett Hunddagis i 3an.. och jag hatar tanken av det.
Jag hade aldrig tänkt på det förut men det du gör på ett Hunddagis är sammasak hela tiden!
Öppna, ta emot hundar, gå ut på en långpromenad, komma tillbaka, städa, ge hundar mat, äta själv, gå ut på en promenad till, komma tillbaka, vänta på att hundarna åker hem, gå hem.
Oj vilket tråkigt liv.. Jag skulle kunna jobba som det en vecka sen skulle det bli så pass enformigt att jag skulle sluta..

En sak till,
När jag valde Djurvårds linjen på Spånga så valde jag det för att jag ville lära mig om DJURVÅRD istället hade vi inget sånt i 1an utan vi lärde oss om djurpark.. Det gör vi nu också men det är inte förrän 2an som vi börjat med djurvård.. plus att nu har vi 4 veckors praktik i våran djurpark..
Förlåt men I DON'T GIVE A FUCK om djurpark!!!!!
De nya 1orna har djurvård och har fått börja med det direkt..
Om jag visste att vi skulle ha djurpark först hade jag aldrig valt Spånga för att jag måste åka genom hela Kista, Rinkeby & Tensta för att komma dit.. Med tusen jobbiga barn som leker massa och sen inte bara på bussen, dom finns i skolan också.. Gaaahh!!! Skulle valt typ Jensen Sam/Beteende istället.
Men nu har vi djurvård så jag är nöjd!!

Hoppas nu att det inte blir slavarbete på praktiken 4 veckor framåt..

(usch en man som sitter brevid mig luktar skit!!)

Ska sluta klaga nu,
Men om någon ser mig och undrar varför jag ser äcklig ut är det för att jag inte orkar se bra ut under praktik veckorna..

Ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0